https://www.yassell.ir
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
دوست عزیزم صادق بالشزر و دانش آموزانش در کلاس درس
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (449)


بسته ی رویایی اموزش نرم افزار
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (783)

⚡️⚡️⚡️بسته ی رویایی آموزش نرم افزار ها+هدیه⚡️⚡️⚡️
فیلم های آموزش دقیق و با کیفیت آموزش :
1-اموزش باکیفیت نرم افزار فتوشاپ
2-اموزش باکیفیت نرم افزار spss

3-فیلم دقیق و با کیفیت آموزش فلش flash cs5

4-فیلم دقیق و باکیفیت مولتی مدیا بیلدر

5-فیلم آموزش دقیق متلب matlab

6-فیلم آموزش نگارا

7-فیلم آموزش دقیق و با کیفیت کورل دراو

8-فیلم اموزش دقیق و مرحله به مرحلهadobe illustrator

9--فیلم دقیق و با کیفیت آموزش فلش flash cs6

10-فیلم اموزش با کیفیت بومی سازی فلش

11-فیلم دقیق اموزش اتوکد دوبعدی

12-فیلم اموزش دقیق و با کیفیت برنامه نویسی بیسیک بال  اندروید

13-فیلم آموزش اتوپلی مدیا استادیو

14-فیلم آموزش استوری لاین

 

لطفا برای توضیحات بیشتر فایل زیر را دانلود کنید

دانلود فایل


برچسب ها : ,,,,,,,,,,,,
آموزش تایپ فارسی بدون کمک گرفتن ازدست
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (840)

آموزش تایپ فارسی بدون کمک گرفتن ازدست

آموزش تایپ فارسی بدون دست از لینک زیر .

روش دوم

 

 


برچسب ها : ,,
کانال وابسته به این وبلاگ در تلگرام
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (739)

به نام خدا

سلام خدمت همه دوستان عزیز

کانال فرهنگیان ایران در تلگرام

کانال وابسته به این وبلاگ در تلگرام به ادرس زیر هست.طرح درس.روش تدریس.کلیپ و..

خوشحال میشم عضو شوید.

 


برچسب ها : ,
معرفی دو وب باعنوان دنیای کارورزی و دنیای طرح درس
دسته بندی : سایر,اخبار مهم,,
  • بازدید : (862)

سلام.میخام دو وب با عنوان های دنیای کارورزی و دنیای طرح درس بهتون معرفی کنم.

 

ورود به دنیای کارورزی

 

ورود به دنیای طرح درس


برچسب ها : ,,,
فیلم آموزشی تغییر رنگ در آفتاب پرست
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (691)

فیلم آموزشی تغییر رنگ در آفتاب پرست


برچسب ها : ,
زندگی نامه امام حسین (ع)
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (804)

بسم الله الرحمن الرحیم.

با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله امام حسین علیه السلام.

برای دانلود زندگی نامه امام حسین علیه السلام بر لینک زیر کلیک کنید

لینک دانلود


برچسب ها : ,,,
جذب نویسنده
دسته بندی : سایر,اخبار مهم,,
  • بازدید : (595)

به نام خدا....

سلام

اگر کسی قصد همکاری با ما رو  برای نویسندگی و...داره لطفا:

نام و نام خانوادگی شریفش.

ایمیل.

شماره تلفن.

 و نام پردیس تحصیلش رو برای من ارسال کنه تا به نویسندگان وب اضافه بشه..

یا از طریق ایمیل یا تلفن...

اطلاعاتم در پروفایل موجود است.

ممنون


ايجاد انگيزه در ادامه تحصيل معلمان.
  • بازدید : (1094)

در زمينه ايجاد انگيزه در معلمان جهت شكرت در ضمن خدمت مطالعات فراواني صورت گرفته ، نتايج تحقيقات جكسون در اين مورد به پيشنهاد يك شيوه تكميل شده.

 

بقیه در ادامه مطلب....


برچسب ها : ,,
عید مبعث مبارک
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (620)

Image result for ‫عید مبعث‬‎

از بعثت او جهان جوان شد....

گیتی چون بهشت جاودان شد...

این عید به اهل دین مبارک...

بر جمله مسلمین مبارک...


برچسب ها : ,,,
نامه ای به دانشجومعلمان

بسم الله الرحمن الرحیم

یهدی به الله من التبع رضوانه سبل السلام (مائده آیه 16)

هدایت الهی به کسانی اختصاص یافته است که در پی خوشنودی خدا هستند و راه سلامت راطی می کنند

نامه به دانشجو معلمان

با اهدای سلام و آرزوی توفیق و سلامتی برای دانشجو معلمان فرهیخته

مکانی که تنها معلم تربیت می کند دیروز تربیت معلم خوانده می شد امروز دانشگاه فرهنگیان ، اسم عوض شده ،این نامه را می نویسم با امید این که رسم های مطلوب و شایسته که دیروز از آن محروم بود به شایستگی امروز زینت بخش این مکان شود.

کارورزی، امروز چنان باشد که زیبنده درس پر ابهت تمرین معلمی است و استادان زیبنده نام مراد برای مرید.

مرحوم دکتر علی اکبر شعاری نژاد گفته اند عشق ، جرئت و اعتماد اولین و ضروری ترین شرایط معلمی است .همانطور که می دانیدقطعا ما دانشجو معلمان فقط با این سه شرط سرشتی، معلم شایسته ایی برای بزرگ ترین خانواده فرهنگی، آموزش و پرورش نخواهیم بود چرا که ژن ها معلم خوب نمی سازندوآمادگی های آموختنی گوناگون و بسیاری را باید به دست بیاوریم تا این مهم حاصل شود ،مهارت هایی که« امکان ترقی در آن به اندازه ایی است که منتهای عمر انسان برای رسیدن به انتهای ان کافی نیست . » بیاییم شایستگی خود را برای بودن در این مکان با این خط کش بسنجیم که چه میزان به دنبال کسب صلاحیت ها و مهارت های حرفه معلمی هستیم.

« خداوندا ،به جامعه ایی که معلم خوب(تربیت شده حرفه ایی ) داده ایی ، پس چه نداده ایی ؟ و به جامعه ایی که معلم خوب (تربیت شده حرفه ایی ) نداده ایی پس چه داده ایی ؟»

اساسی ترین راه برای این که جامعه ی ما لذت داشتن معلمان خوب را بچشد در نوع نگاه ما به معلمی است ، این که ما دانشجو معلمان معلمی را شغل نه ، بلکه حرفه تلقی کنیم و به دنبال کسب تخصص حرفه ایی باشیم .در این جا لازم به ذکر است که « کار حرفه ایی آن فعالیت هایی نیستند که تنها در ساعت و روزهای معین به آن پرداخته شود ، بلکه فعالیت هایی هستند که با وجود انسان ها در می آمیزند ، انسان ها را در بر می گیرند و تشویق می کنند که به یادگیری و گسترش تواناهای خود بپردازند و افراد حرفه ایی نه به دلیل ترس از سرپرستان و ناظران ، بلکه به خاطر اهمیتی که برای کار خود قائل اند ، کار را به درستی انجام می دهند .»دانشجو معلمان شایسته،بدانید « قلمرو کار معلم قلب است و مغز» به همین خاطر به آماده سازی مغز و دست و دل خویش با هم و همزمان توجه کنیم ، تا مثل آنانی نباشیم که اندرزهایشان مانند آب از سنگ صاف می لغزد .

معلمان شایسته ی فردا ، همواره بیاد داشته باشیم انسان محور کار ماست به تربیت سالم بیاندیشید، یعنی به تربیت مغز و دستو دل با هم و همزمان توجه کنیم

به تحصیلات رسمی قناعت نکنیم بلکه مهم تر از آن بیاییم به سبد یادگیری بیاندیشیم و بپردازیم، سبد یادگیری که شامل این موارد است :«یادگیری چگونه یاد گرفتن ، چگونه زیستن ، چگونه آموخته های خود را به کار بردن ، چگونه با مردم بودن و با مردم زیستن ، خصوصا با اشخاص برخوردار از اندیشه ها و فرهنگ های متفاوت ، چگونه به منابع معتبر علمی دست یافتن و چگونه از آن ها استفاده کردن ، چگونه از زندگی سالم و شایسته انسانی برخوردار شدن ، چگونگی تشکیل خانواده سالم و موثر ، چگونگی خودگردانو شناگرشدن در زندگی به جای مقلد شدن و شناور شدن ، چگونگی شهروند فعال و موثر شدن ، چگونگی اندیشیدن و نگاه کردن نظامند ، چگونگی اندیشیدن انتقادی و ابتکاری ، باز اندیشی ، و فرا اندیشی » به راستی چند واحد از این «سبد یادگیری »را با موفقیت گذرانده ایم ؟

«تعلیم و تربیت تلفیقی از بالاترین دستاوردهای علمی و هنری بشر است .» این یعنی قناعت به آنچه در دانشگاه آموخته اید ناممکن استبلکه کاملا به ابتکارهای ذهنی - عاطفی ، اجتماعی و علمی - آموزشی نیاز دارید ، موقعیت عملی را در نوع خود منحصر بدانید و در موقعیت عملی تمام قابلیت های فکری و وجودی ، از جمله دانش علمی خویش را به کار بگیریم تا موفق به کشف راه حل خاص شویم و«بهترین روش ،روش خاصی نیست ، بلکه هنری است متکی به عمل هنرمندانه ، هر معلمی باید تلاش کند که در خویش قابلیت کشف روش های جدید را بپروراند .»چنین دانشجو معلمی ، جسارت گذر از قواعد یا رویه های شناخته شده یا دست کم قابلیت تعدیل آن ها به تناسب شرایط و موقعیت خاص کلاس درس خود را برخوردار است ، پس بیاییم تفکر در حین عمل را به عنوان هنجار حرفه ایی بپذیریم .به عنوان دانشجو معلمان شایسته به توانمندی خود اعتماد داشته باشید.

«اگر معلم دیروز همچون شمع ، نمادخودسوزی بود ، معلم امروز ، نماد خودباوری است .این نماد چنان قدرت بالایی دارد که می تواند خود باوری را به نسل های نو انتقال دهد .» و دانشجو معلمان این وظیفه رانپذیرید که اطلاعات تزریق کنید ، حتی به برکت انبوه دانش و اطلاعات نیز نمی توانیم چنین وظیفه ایی را بپذیریم .«تربیت معلم دیروز ، خودسوزانی را پرورش می داد تا نور بیفشاندو دانش و اطلاعات را در کاسه ی مغز دانش آموزان فرو ریزد .» امروز دانشگاه فرهنگیان بایستی خودباورانی را تربیت کندکه «می توانند تلاش کردن را در زندگی و با زندگی به نسل های نو یاد دهند و دانش و اطلاعات را فقط ابزاری بدانند برای خروش و جوشش درونی افراد ، تا هم بتوانند رشد کنند ، به جست و جوی دانش بپردازند و از آن بهره گیرند ، وهم دانش نو بیافرینند .»

بیاییم برای خانواده آموزش و پرورش عضوی حرفه ایی باشیم ، فکر کنید حرفه ایی شدن در معلمی که هم باید متخصص قلب بود وهم مغز ،چقدر زمان و ظرافت می خواهد ؟

خودباورانی که برای حرفه ایی شدن در حرفه معلمی می کوشید معلمی مبارک تان باد.

آرزومند تمام خوبی ها برای دانشجو معلمان سرزمینم ایران

نویسنده:ام البنین حاجبی پوری(سایت فرهنگیادا)


برچسب ها : ,,
ویژگی های معلمان کلاس های چندپایه
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (2812)

 به ادامه مطلب مراجعه کنید


برچسب ها : ,
چهار روش برای افزایش بهره هوشی
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1153)

چهار روش برای افزایش بهره هوشی

در سال های اخیر، تستهای مربوط به آزمایش میزان ضریب هوشی افراد،تغییرات شگرفی داشته است. در گذشته تستی گرفته می شد که سن ذهنی شما را بر سن واقعی تان تقسیم کرده و مقسوم علیه را در عدد ۱۰۰ ضرب می کردند؛ اما این روزها حداقل برای بزرگسالان، از منحنی ناقوسی شکل استفاده می کنند.به هر حال انتقادها و اختلاف های بسیار زیادی بر سر تست های هوش و نحوه تعیین میزان بهره هوشی افراد وجود دارد؛ اما ما سعی می کنیم که به نوع تست کاری نداشته باشیم و تمرکز اصلی خود را بر روی میزان ضریب هوشی معطوف کنیم.

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه ی افزایش میزان بهره هوشی (IQ) آشنا کنم و کاری به انواع مختلف تست هایی که ممکن است در این زمینه از شما گرفته شود، نداریم. هر چند هیچ گونه تست مشخصی وجود ندارد که به طور استاندارد در همه جای دنیا برای سنجش هوش افراد به کار گرفته شود، ولی امتحاناتی وجود دارند که از طرفی میزان هوش شفاهی و از سوی دیگر میزان توانایی های اجرایی افراد را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند.


در این قسمت از مقیاس هوشی وکسلر (WAIS) که ویژه بزرگسالان می باشد، استفاده کرده ایم و از ۱۴ آزمون مختلف بر روی ۴ مورد که عبارتند از:


آزمون لغات، شباهت سنجی، جا خالی، و استدلال ماتریسی تمرکز کرده ایم.
▪ نکته: در تلاش برای ارتقای IQ شاید دو مرحله اولیه که مربوط به سنجش توانایی های شفاهی افراد هستند، برایتان خیلی راحت تر از دو مورد بعدی که ماهیت اجرایی دارند، باشند. به هر حال هر یک از این مراحل نیازمند دقت و تمرکز بالای داوطلب بوده و برای قدم گذاشتن به مرحله بعدی باید تلاش کنید.


● مرحله ۱
لغات را با صدای بلند تشریح کنید : یکی از خرده آزمون های این بخش، تست دایره ی واژگانی است. در طول این آزمون از افرد می خواهند که در مورد لغاتی که به او ارائه می شود، توضیح دهد. به طور اخص هدف این تست آزمایش این مطلب است که یک نفر تا چه اندازه ای می تواند خود را ابراز کند. از آنجایی که این آزمون بیشتر بر روی دانش های قبلی و تجربیاتی که در گذشته به دست آورده اید تاکید دارد، گفته می شود که هوش شکل گرفته ی شما را می سنجد. برای تقویت این توانایی می توانید فرهنگ لغت را باز کنید و اولین کلمه ای که به چشم تان خورد را انتخاب کرده و با صدایی کاملاً متعادل در مورد آن برای کسی که در مقابل تان نشسته است، صحبت کنید. به عنوان مثال اگر کتاب را باز کردید و لغتی مثل "قره نی" به چشم تان خورد، ضعیف ترین توضیحی که می توانید از آن داشته باشید "نوعی آلت موسیقی" است. اگر قدری از بهره هوشی بالاتری برخودار باشید، می توانید بگویید: "نوعی آلت موسیقی مانند نی توخالی است که با هوایی که از دهان خارج می شود، به صدا در می آید. با دمیدن جریان هوا به داخل آن می توان صداهای مختلفی را ایجاد کرد. روزنه هایی که بر روی این آلت موسیقی وجود دارند به ما اجازه می دهند تا صداها را تغییر داده و موسیقی ایجاد کنیم." شاید این مثالی که در بالا به آن اشاره شد، تا حد زیادی منحصر بفرد باشد، اما نمونه خوبی برای تفهیم این امر بود که چگونه باید به ذات کلمات رسوخ کرد.


● مرحله ۲
▪ ایده گرفتن از اشیاء : این گزینه شبیه سازی نوعی "استدلال انتزاعی شفاهی" است؛ و توانایی شما را در اظهار نظر کردن در مورد مفاهیم مختلف به نمایش می گذارد.
معمولاً باید نوعی رابطه و یا الگوی خاص میان سه شی و یا بیشتر پیدا کرده و بعد شئی را انتخاب کنید که با الگوی اولیه مطابقت داشته باشد.
برای افزایش IQ خود ۱۰ شی را انتخاب کنید. به عنوان مثال: DVD ، فنجان، بالشت، کتاب و غیره. سپس شروع کنید به طور شفاهی در مورد هر یک از آنها صحبت کنید و روی جزئیات گفته های خود دقیق شوید تا به یک حقیقت در مورد آن رسیده و بتوایند از آن ایده ی جدیدی برداشت نمایید. به عنوان مثال:
-کپیDVD اولین قسمت حقایق زندگی بر روی زمین در مقابل من قرار دارد.
- اولین نسخه DVD حقایق زندگی مقابل من است.
- DVD اولین قسمت حقایق زندگی
- حقایق زندگی
- سریال کمدی
- سرگرمی
افکار انتزاعی برای ایجاد ارتباط میان موضوعاتی که ظاهراً هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند، ضروری است. به منظور جمع زدن برخی موارد معین به صورت انتزاعی، شما نیازمند حس استنتاج و قیاس بالایی هستید.


● مرحله ۳
عینیت بخشیدن به مفاهیم انتزاعی : آزمون های جای خالی "ادراک سه بعدی، تجزیه و تحلیل بصری-انتزاعی، و حل مسئله" را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. در این قسمت فرد را امتحان می کنند که تا چه اندازه می تواند چیزی راکه درک کرده بیان کند.این مورد را در نظر بگیرید:هیچ کس نمی تواند هوش را تشریح کند؛ این عبارت نمی تواند در بردارنده هیچ گونه مفهوم تفصیلی متداول و دارای چهارچوب از پیش تعیین شده باشد. ما معتقدیم که می توانیم، اما آیا می توان این توانایی را ملموس سازی نمود. از آنجای که در حال حاضر مقابل کامپیوتر نشسته اید اجازه دهید با استفاده از یک مثال کامپیوتری موضوع را برایتان بازتر کنیم؛ به دو صفحه ی وب مجزا فکر کنید: یکی صفحه آرشیو بدون وجود هیچ گونه لینک، و دیگری یک صفحه ی فعال ویکی پیدیا با لینک های چند رسانه ای (Hyper Links). صفحه آرشیو به درستی می تواند نشانگر تمام چیزهایی باشد که ما در ذهن خود داریم و یاد گرفته ایم ، ثابت و بدون حرکت و اما هوشی که در ذهن ما وجود دارد می تواند مانند صفحه ی ویکی پیدیا باشد، به صورت اتوماتیک لود شده و از طریق آن می توان با صدها ایده ی دیگر در تماس باقی ماند.


همانطور که از هر صفحه ی اینترنت به راحتی می توانیم به صفحات دیگر رجوع کنیم، در ذهن خود نیز می توانیم در عرض چند ثانیه، ایده های مختلف را مورد تحلیل و بررسی قرار دهم. در این مثال ما سعی کردیم ادراک خود از عملکرد ذهن را برای شما به عینیت نزدیک کنیم. شما می توایند قضاوت کنید که ما در کار خود موفق بوده ایم یا نه. حالا برای اینکه ضریب هوشی خود را افزایش دهید سعی کنید این کار را خودتان امتحان کنید. در مورد طبیعت، اینترنت و هر چیز دیگری که به ذهن تان می رسد این کار را انجام دهید و به ادراک خود قابلیت ملموس اعطا کنید.


● مرحله ۴
▪ تقارن یابی: استدلال ماتریسی به منظور محاسبه ی "توانایی حل مشکلات به طور غیر شفاهی، استدلال استقرایی و قیاس سه بعدی" می باشد.
در ساخته سینمایی "ذهن زیبا" جان نش "(راسل کرو)" توانایی خارق العاده ای در تقارن یابی برای هر شی در هر موقعیت مکانی دارد. شما هم باید یک چنین تمرینی را آغاز کنید. قدم بزنید و در طی زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه شروع کنید به ساختن نوعی حس مرئی از اطراف خود. سعی کنید در هرج و مرج و آشفتگی هایی که در اطرافتان وجود دارد نوعی هماهنگی ایجاد کنید. زاویه ای را که ناودان قدیمی با پیاده رو خیابان می سازد را در نظر بگیرید، ببینید که چگونه شیشه های برف پاک کن اشعه های خورشید را باز تاب می دهند، به فاصله ای که اگر میان برگ های درختان نبود از آنها یک پرده درست می کرد توجه کنید و ...به جای اینکه به آسفالتی که بر روی آن قدم می زنید توجه کنید، به بازتاب نور در آب راکدی که داخل یک گودال کوچک خیابانی ریخته شده، توجه کنید.
الگوهایی که در تست IQ از آن استفاده می شود، نمی تواند به طور آشکارا نشانگر زندگی حقیقی روزمره باشد. البته تا کنون که اینطور نبوده اما هدف ما فقط افزایش ضریب هوشی شماست و قصد داشتیم تا به شما یاد بدهیم که چگونه می توانید با دقت و توجه بیشتری به محیط پیرامون خود نگاه کنید و ببینید که چقدر راحت فضای اطرافتان در هر لحظه در حال تغییر و تحول است.


برچسب ها : ,
نقش اعتماد به نفس در کودکان
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1639)

به ادامه مطلب مراجعه کنید


برچسب ها : ,,
کار مسؤولان دانشگاه فرهنگیان، به منزله ی عبادت است
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1118)
حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

کار مسؤولان دانشگاه فرهنگیان، به منزله ی عبادت است

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: وظیفه ی دانشگاه فرهنگیان پاسخ به نیازهای وزارت آموزش و پرورش است و این دانشگاه یک نهاد استراتژیک برای حوزه تعلیم و تربیت محسوب می شود.

دکتر مهرمحمدی،صبح امروز در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، ضمن سخنانی، به معرفی دانشگاه فرهنگیان، هدف و جایگاه آن پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان، یک دانشگاه تازه تاسیس است که در سال 91 برای اولین بار پذیرش دانشجو  داشت، دانشجویان مذکور در حدود صد  مجموعه ی دانشگاهی تحت عنوان پردیس و مرکز آموزش عالی، تحصیل می کنند، وظیفه تربیت معلم، بر عهده دانشگاه فرهنگیان است که امر تربیت معلم، در یک چارچوب دانشگاهی صورت می گیرد.

وی، با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری اقدام به جذب دانشجو نموده و دانشجو معلمان به صورت شبانه روزی در این دانشگاه تحصیل می کنند، تصریح کرد: در حال حاضر هفتاد هزار دانشجو در شانزده رشته و به تفکیک جنسیت در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند.

دکتر مهرمحمدی، سند تحول بنیادین را منبع الهام بخش فعالیت های دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: کار ما در این دانشگاه صرفا آموزش دادن به تعدادی دانشجو نیست، بلکه به دنبال ساخت  شخصیت معلمان آینده ی کشور هستیم.

وی، با اشاره به کارکرد دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان از این حیث که دانشگاه است، با وزارت علوم در ارتباط است، اما وظیفه این دانشگاه پاسخ به نیازهای وزارت آموزش و پرورش است، هم چنین آموزش های ضمن خدمت معلمان آموزش و پرورش در دانشگاه  فرهنگیان برگزار می شود و این دانشگاه به تعبیر وزیر محترم آموزش و پرورش" یک نهاد استراتژیک برای تعلیم و تربیت کشور محسوب می شود".

 

آیت الله مکارم شیرازی: کار مسئولان دانشگاه فرهنگیان عبادت است.

 

آیت الله مکارم شیرازی، نیز در این دیدار ضمن سخنانی تصریح کرد: کار مسئولان دانشگاه فرهنگیان عبادت است و مسئولان این دانشگاه، از زمانی که از منزل خود خارج می شوند، مشغول عبادت هستند. 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز، مصادف با عید سعید غدیر خم، در دیدار با سرپرست دانشگاه فرهنگیان در خصوص جایگاه والای ولایت گفت: حب حضرت علی (ع)  در صدر نامه اعمال مومنین قرار دارد، محبت امام علی (ع) تربیت کننده و سازنده است و این محبت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاد عالی حوزه ی علمیه قم، عوامل موثر در تربیت انسان را متعدد دانست و افزود: انسان در سه مکتب تربیت می شود، یکی در خانه، دوم در مدرسه و سوم در محیط اجتماعی، نتیجه این سه مکتب، ساختن انسان های پاک و با ایمان است، زمانی که وارد محافل دانشگاهی می شویم، برای سالم ماندن آن محیط باید سه تشکیلات درست باشد، یکی برنامه سالم، دوم کتاب سالم و سوم معلم سالم.

وی، تصریح کرد: نقش معلم و استاد در زمینه ی تربیت بسیار موثر است، فرزندان این کشور که وارد دانشگاه ها می شوند، امانت الهی هستند و اگر این امانت ها حفظ شدند، سرنوشت جامعه خوب می شود و کار تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان یک کار اصولی است.

آبت الله مکارم شیرازی، با اشاره به داستان اندلس بیان کرد: غربی ها برای از بین بردن اسلام در اندلس از طریق مدارس نفوذ کردند و با اساتید منحرف در اندلس دانش آموزان را به راه فساد کشیدند و روح جهادی را بین مردم اندلس از بین بردند.

این مرجع عالیقدر، با اشاره به داستان ورود خود به کسوت روحانیت گفت: من در خانواده روحانی به دنیا نیامدم، بلکه یکی از معلمان من سبب ساز گرایش من به روحانیت شد، معلمی که در زمان رضاخان درس شیمی تدریس می کرد، اما دانش آموزان را به سوی دین سوق می داد و این معلم در تمام فعالیت های علمی من سهیم است.

استاد عالی حوزه ی علمیه قم، نقش اساتید را بی بدیل و مهم دانست و افزود: باید در انتخاب اساتید برای دانشگاه فرهنگیان دقت بیشتری شود، اعتقادات مذهبی تنها برای آخرت نیست، برای دنیا هم به این اعتقادات نیاز داریم، کار شما در دانشگاه فرهنگیان یک عبادت است و شما مسئولان دانشگاه از زمانی که از منزل خارج می شوید، عبادت می کنید.

وی، تصریح کرد: کار شما در دانشگاه فرهنگیان یک کار کلیدی است، شما تنها یک معلم را تربیت نمی کنید، بلکه آن معلم صدها نفر دیگر را تربیت می کند و ایجاد مرکز پژوهشی تعلیم و تربیت اسلامی که پیگیر آن هستید، کار بسیار خوبی است.

شایان ذکر است سرپرست دانشگاه فرهنگیان صبح امروز پیرو مصوبه شب گذشته هیئت امنای این دانشگاه، مبنی بر ارتقای فضای آموزشی و خوابگاهی پردیس حضرت معصومه (س) از پردیس و مدرسه تیزهوشان ناحیه 4 قم بازدید به عمل آورد.

دکتر مهرمحمدی، در ادامه ی برنامه های خود از محوطه و موقعیت مجموعه آموزشی فدک، برای تاسیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت اسلامی و مرکز رفاهی دیدن کرد.

زیارت حرم حضرت معصومه (س)، امامزاده موسی مبرقع و بیت النور از دیگر برنامه های صبح امروز دکتر مهرمحمدی در شهر قم بوده است.


برچسب ها : ,
احداث پردیس های جدید در دستور کار دانشگاه فرهنگیان قرار دارد
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1055)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال برای اولین بار در بودجه ی کشور، ردیف عمرانی برای احداث پردیس های جدید در نظر گرفته شده است.

دکتر مهرمحمدی، که به قم سفر کرده بود  در جلسه کمیته استانی هیئت امناء این دانشگاه با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کیفیت نیروهای آموزش و پرورش منوط به کیفیت عملکرد دانشگاه فرهنگیان است.

وی، تصریح کرد: انتظار می رود که براساس این اراده که در عالی ترین رده ی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، مدیران کل استان ها در خصوص همکاری با دانشگاه فرهنگیان مضایقه نکنند.

دکتر مهر محمدی امکانات کنونی دانشگاه فرهنگیان را مطلوب ندانست و افزود: دانشجومعلمان استحقاق بیشتری دارند و باید برنامه های کوتاه مدت برای حل مشکلات پردیس ها در نظر گرفته شود، همچنین باید در بلندمدت به فکر ساخت پردیس در تمام استان ها باشیم و امسال برای اولین بار در بودجه ی کشور ردیف عمرانی برای احداث پردیس های جدید در نظر گرفته شده است، البته پیش شرط احداث پردیس در استان ها وجود زمین متناسب با استانداردها است.

در ادامه ی این جلسه، دکتر تاجیک اسماعیلی، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به شرایط این دانشگاه گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه جامع است و باید فضاهای مناسبی برای این دانشگاه در نظر گرفته شود که امکان ساخت مجموعه دانشگاهی در آنها وجود داشته باشد، دانشگاه فرهنگیان در استان هایی دست به احداث پردیس می زند که اراده استانی برای احداث این پردیس ها وجود داشته باشد.


برچسب ها : ,
معلم‌، مديريت‌ كلاس‌، موانع‌ و راهبردها
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1472)

چكيده‌

نياز به‌آموزش‌ از نيازهاي‌ مهم‌ و ضروري‌ بشر بوده‌ و هست‌ و مدارس‌ نقش‌ حياتي‌ درپاسخ‌گويي‌ به‌اين‌ نياز دارند. يكي‌ از مهم‌ترين‌ عوامل‌ مؤثر بر يادگيري‌، محيط كلاس‌ است‌.معلمان‌ بايد از موانع‌ و مشكلات‌ آموزشي‌ در محيط كلاس‌ جلوگيري‌ نمايند و بتوانند يك‌محيط شاد و خلاق‌ براي‌ يادگيري‌ و تعامل‌ اجتماعي‌ فراهم‌ نمايند. آنان‌ بايد مشخص‌ كنند كه‌چگونه‌ در كلاس‌ راهنمايي‌هايي‌ را ارائه‌ دهند و از اطلاعات‌ چگونه‌ استفاده‌ كنند. در كلاس‌براي‌ بهينه‌سازي‌ استفاده‌ از زمان‌، جهت‌ يادگيري‌ دانش‌آموزان‌ بايد از بين‌ تعداد بسيار زيادي‌از راهبردهاي‌ آموزشي‌ و مديريتي‌، راهبردهايي‌ را انتخاب‌ كرد كه‌ بتواند بهتر به‌نتيجه‌ برسد.


برچسب ها : ,,
الفبای زندگی
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1078)

الفبا.png


برچسب ها : ,
چگونه ساعت مطالعه ی خود را افزایش دهیم؟
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1281)

برچسب ها : ,
راز و رمزهای معلمان موفق
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1236)


برچسب ها : ,,,,,
هدف های تربیتی معلم و متعلم
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1459)


برچسب ها : ,,
تکنولوژی آموزشی
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1174)


برچسب ها : ,,
نقش معلم در تعلیم و تربیت
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1681)

برچسب ها : ,,,,
ویژه نامه روز معلم
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1325)

معلمان و دانشجومعلمان عزیز روزتان مبارک. حتما ادامه مطلب را بخوانید


برچسب ها : ,
نقش معلم در فرایند آموزش و پرورش
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1555)


برچسب ها : ,,
جایگاه معلم، رسالت معلم و ویژگی های معلمی از منظر قرآن کریم//قسمت دوم
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (934)

برچسب ها : ,,
جایگاه، نقش و رسالت معلم و مربی از دیدگاه قرآن و روایات
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1763)

برچسب ها : ,
راز و رمزهای معلمان موفق
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1344)

برچسب ها : ,,
الگوی تدریس
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1141)


برچسب ها : ,,
مقام معلم
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1414)

پیام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به مناسبت آغاز سال 1393
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1198)

متن کامل پیام نوروزى رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی):

سال ۱۳۹۳، سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی»


افزایش ۲۰درصدی حقوق
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1130)

برچسب ها : ,
دانشگاه فرهنگیان، بزرگترین و مهم ترین پروژه ی نیمه تمام فرهنگی نظام جمهوری اسلامی است
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1125)

برچسب ها : ,
بی تفاوت بودن، برای دانشجو معلمان، شایسته نیست
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (998)

برچسب ها : ,,
تأثیر عوامل فیزیکی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1319)

دانشگاه فرهنگيان وآموزش و پرورش
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1130)

برچسب ها : ,
جلسات بررسی توانایی علمی و صلاحیت عمومی متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (992)

برچسب ها : ,
اهم روش ها و فنون تدریس
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1249)

علی فرهادیان، به عنوان معاون مدیر کل راهنمایی و مشاوره سازمان مرکزی این دانشگاه، منصوب شد
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1357)

شورای مناطق دانشگاه فرهنگیان، از ابتدای سال 93 کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد
دسته بندی : سایر,,
  • بازدید : (1189)

برچسب ها : ,
ليست صفحات
تعداد صفحات : 5
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد